dissabte, 26 de novembre del 2011

Les avenures de Tintín: el secret de l'Unicorn.


Per fi he vist l'adaptació del còmic de Tintín a la gran pantalla, i ho he fet "a lo gran", en 3D. He de dir que em va agradar molt, no em va decepcionar, tot i que sé que la pel·lícula ha tingut crítiques de tots colors. Es nota que hi ha la mà de 2 genis del cinema, com són Steven Spielberg (E.T., Jurassic Park...) i Peter Jackson (Trilogia d'El Senyor dels Anells, The lovely bones...).
Tenia moltes ganes de veure-la, jo que de petita vaig ser una gran fan del Tintín, i llegia una vegada rere l'altra els còmics d'Hergé. Amb el meu germà gairebé vam aconseguir tenir tota la col·lecció, crec que ens en falten 2 o 3 per completar-la.
A més a més, vaig aconseguir veure-la en català, i em va fer molta gràcia perquè els noms dels personatges i les expressions típiques que apareixen als còmics d'Hergé (Llamp de llamp!, ...i jo encara diria més! etc.), també es repeteixen al llargmetratge.

Respecte al còmic, que suposo que tots els que hem crescut amb el Tintín no podíem evitar comparar, la pel·lícula manté els mateixos estereotips: l'intrèpid periodista que busca la notícia arriscant la seva vida, la mala llet del capità Haddock i el seu estat d'embriaguesa permanent, els Dupont i Dupont i la seva incompetència per resoldre els casos, i l'astúcia d'en Milú, que a vegades sembla el més intel·ligent de la pel·lícula (i jo m'atreviria a dir que fins i tot de tota la sala de cine...). Crec que en general han sabut captar molt bé l'essència de l'univers Tintín i l'han sabut fer arribar a l'espectador.

Tot i ser una pel·lícula d'animació, els personatges estan interpretats per actors de carn i os, i la veritat és que estan molt ben trobats: a Tintín li dóna vida l'actor Jaimie Bell (el nen de Billy Elliott), i el capità Haddock és interpretat per Andy Serkis, que hem pogut veure a la trilogia del Senyor dels Anells. També hi apareix el James Bond Daniel Craig, fent del dolent descendent del pirata Rackham el Roig. Com a curiositat, Craig i Bell tornen a treballar junts després de fer-ho a "La Resistencia", una pel·lícula que us recomano si no l'heu vista. En general, tots els personatges tenen aquell aire de còmic tan característic de la saga d'Hergé.

L'única pega que destacaria, és que conté moltes escenes d'acció, potser massa i tot pel meu gust, però com que estan molt ben fetes es fan suportables.

En resum, vaig sortir del cine contenta d'haver-la vist, i amb moltes ganes de tornar-me a rellegir els còmics, cosa que espero fer ben aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada