dissabte, 29 d’octubre del 2011

Per què un bloc sobre cine i televisió?

Des de sempre he mirat molta televisió. De petita, a l'arribar de l'escola, a l'hora de dinar, a l'hora de sopar, al cap de setmana... Fins i tot em sabia força bé la programació de les cadenes de televisió: a tal dia tal hora fan tal sèrie, etc. Ara que sóc més gran continuo amb aquest costum, i tot sovint acompanyada del portàtil a la meva falda.
La televisió m'agrada perquè em distreu, em fa companyia, i de vegades també m'ensenya coses. Quan arribo a casa, el primer que faig és engegar el televisor. El dia que això no succeeix és ben rar, i si passa això és perquè dec estar capficada en alguna altra cosa més important.
De la televisió m'agrada pràcticament tot: els programes informatius, les sèries, les pel·lícules, els dibuixos animats, els programes de safareig, els "realities", els programes que parlen de tele... tot i que només consumeixo allò que m'agrada. Fins i tot m'agrada fer "zapping" i ara amb els TDT també m'encanta mirar la guia de programació electrònica, cosa que jo en dic "fer un 'Guide'".
Pel que fa a les hores de consum televisiu, tot depèn del dia. Normalment la miro (o escolto) al matí mentres esmorzo, a l'hora de dinar i al vespre quan arribo de treballar fins l'hora d'anar a dormir. Al cap de setmana, si no tinc cap activitat o compromís, sol funcionar gairebé tot el dia, tot i que moltes estones està oberta mentres jo estic fent altres coses.

També m'agrada molt anar al cinema. Es podria dir que hi vaig amb una certa regularitat, més o menys un cop al mes, tot i que amb els preus d'avui en dia cal pensar-s'hi molt a l'hora de triar quina pel·lícula vas a veure. Generalment m'agrada veure al cinema aquelles pel·lícules que tenen èxit de crítica assegurat, o bé, aquelles en les què hi surten actors coneguts que m'agraden. Vull anar al cinema i sortir-ne satisfeta, si no, no val la pena i per això prefereixo mirar alguna pel·lícula per internet o en DVD. No m'agraden gens les pel·lícules de por, ciència ficció, apocalíptiques, zombies... Prefereixo els thrillers psicològics, l'acció, els drames o les comèdies, tot i que em pensaria dues vegades anar a veure algun "pastelón" d'aquells empalagosos. Estic bastant al cas de les estrenes cinematogràfiques i m'agrada consultar les biografies i filmografies dels actors de les pel·lícules que veig. Soc una assídua de l'IMDB (www.imdb.com).

Doncs bé, per tots aquests motius m'ha vingut de gust dedicar aquest bloc al cinema i la televisió, perquè tot i que no en soc cap experta, m'agrada parlar-ne, opinar de tal o tal programa, de tal o tal actor o actriu, i només pretenc que aquest espai sigui un punt d'intercanvi d'opinions amb aquells que també us interessi el tema.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada